tirsdag 12. juni 2012

Banankake med kakao-mintkrem


Banankake med kakaokrem med mintsmak

Når jeg nå skulle lage banankake igjen, så fant jeg ikke igjen oppskriften jeg brukte sist gang (se her) så jeg prøvde en ny! Dette er egentlig en langpanneoppskrift som jeg halverte.

Oppskrift Banankake
2 Egg
1.5 dl Sukker
75 gr. Margarin
2 ss Melk
1/4 ts Salt
1 ts Vaniljesukker
2 modne Bananer
2.5 dl. Hvetemel
1 ts. Bakepulver

175*C, midt i ovnen i ca 45 min.


Egg og sukker blandes til eggedosis


Smør smeltes og avkjøles. Røres inn i eggedosisen


Tilsett melk, salt og vaniljesukker i røren


Bananene moses lett med gaffel



Mel med bakepulver siktes inn og røres sammen.



Tid: 45 - 50 min.
(kaken min trengte bare 40min, så sjekk kaken så den ikke blir for lenge i ovnen)


Kakaokrem:
Smør
Kremost
Melis
Kakao
Noen dråper Peppermynte




Deilig kakaokrem med en smak av mynte. 
En nydelig kombinasjon med banankaken!


Dekket av kremroser med perler på

Til kantpynt fikk kaken en rad av love hearts drops.
Nesten en valentine kake dette! ♥


Denne kaken er mitt andre bidrag til konkurransen til Thea`s My little kitchen blogg.
Klikk her for å sjekke ut konkurransen.


2 kommentarer:

  1. Denne såg spennende ut, den vil jeg gjerne prøve. Men når du skriver peppermynte i oppskriften, hva mener du da? Finnes det noe sånt som man kjøper, eller knuser du drops eller noe?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Litt uklar i beskrivelsen der, det skal jeg rette opp. Jeg bruker peppermynte dråper som jeg bestilte hos cacas.no ("peppermint oil")
      Men vær forsiktig med dråpene, minten er veldig sterk på smak! :)

      Og kremen med peppermyntesmak satte faktisk en ekstra frisk spiss på banankaken, og falt absolutt i smak her i huset :)
      Lykke til med bakingen :)

      Slett